fredag 1 februari 2013

Energikakor på Nike Blast

I går bakade jag energikakor, energibars, energy bars, eller vad man ska kalla det. Jag kallar det energikakor. Tre olika sorter testade jag och den som blev klart bäst är en raw food-variant. Jag ska dela med mig av receptet på dem men det får bli nästa vecka. Nu försöker jag vila mig i form, dvs frisk från ettrig förkylning.

Vad ska jag med energikakorna till kan man ju fråga sig? Jo, det är nämligen så att jag ska på träningskonvent i helgen. Men vänta nu tänker ni säkert, är inte hon sjuk/dunderförkyld?!? Jo, det är just det som är lite trist, men till konventet ska jag, och lite hoppas jag kunna träna också. För att orka med detta så har jag alltså bakat energikakor. Jag hoppas innerligt att jag kommer behöva äta dem.

Konventet heter Nike Blast och går av stapeln i självaste Globen. Jag har inte varit där på ett par år och har verkligen sett fram emot detta. Jag minns att jag vid denna tiden förra året sa till maken att nästa år ska jag dit, och då var lill-tjejen bara ett par veckor gammal. Om det nu blir så att jag inte kan träna så mycket då finns det intressanta föreläsningar att gå på och i vilket fall som helst så får jag ju massor av "egentid" och det är ju inte helt fel. Men jag håller ändå tummarna att förkylningen släpper så jag även får känna på lite träningsvärk!



3 kommentarer:

  1. Men vad trist att du ska vara sjuk när det kommer nåt du längtat efter!:-( Men bra att du ska gå dit ändå och njuta av att bara vara med! Och att du bakat energikakor!! Duktigt!

    Jag älskar mässor och sådant när man bara får "nörda in sig" i sitt intresse! Bokmässan och MyDog brukar vara det jag går på , även om det var några år sen sist!

    Jag hoppas verkligen du får vara så pigg som möjligt och att du får det riktigt trevligt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en jättemysig helg i Stockholm! Lova nu att du tar hand om dig och inte tar i för mycket. Gör en massa saker du gillar och njut.

    Stora kramar!!

    SvaraRadera
  3. Är det inte typiskt att bli sjuk när man sett fram emot något...
    Hur länge har du varit yoga instruktör?? Där jag yogar är ett sådant härligt ställe, underbart inrett med högsta mysfaktorn! Lugnt och harmoniskt!!!
    Jag hade svårt för yoga i början, låg där och undrade om jag själv hade blivit halvt galen, "ligga stilla" och bli nervöst rastlös och funderade på om jag låste bilen på utsidan, ja tankarna virvlade snabbare än en tornado, samma veva jag började yoga hade min mamma precis gått bort och jag tänkte att yogan skulle få mig att må bättre... Men jag lärde mig och nu tycker jag verkligen om yogan, visst finns det pass/dagar när man inte riktigt kommer till ro... Men savasana, ja det är min favorit!

    Hoppas att du får en trevlig helg med egentid och inspiration från föreläsare
    Krya på dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie