fredag 19 april 2013

En bra dag

Idag har varit en mycket händelserik dag, på många bra sätt, en riktigt bra dag! Dagen har fyllts av morgonshopping, torghandel av finfina grönsaker, spännande lunchdate med en ny bekant, promenader i blåsten, hämtning av paket på posten, "bakning" av raw food-efterrätter (mer om det snart), städning av badrummet och skafferilådorna i köket samt den planerade löpturen med musikintervaller. Inte illa va? Dagen har dessutom inte alls varit stressig utan har rullat på i sakta mak.

Musikintervallerna gick sådär. Jag var tvungen att gå en bit efter varje sprint för att komma ner i puls, men på totalen blev det rätt bra i alla fall. Jag avslutade med lite styrka när jag kom hem. Lika bra att passa på när man är uppvärmd och ändå ska duscha. :)

Det jag är mest glad över idag är att jag har "hittat tillbaka" till att baka. Eftersom vi äter minimalt med kakor här hemma så känns det inte lönt att baka men jag saknar själva aktiviteten. Nu när jag upptäckt raw food-efterrätter på riktigt så kan jag ju "baka" igen! Jag är verkligen helt hooked på dessa godsaker.  Idag gjorde jag hallon och choklad-"kaka" samt lakritsbollar.  Båda recepten kommer från Erikas bok Raw delight som jag fick i födelsedagspresent.


Lakritsbollar
Botten till hallon- och chokladkakan

Paketet som jag hämtade på posten innehöll en massa godsaker från Bodystore, bland annat rabatterade produkter från Reneé Voltaire. Jag ser fram emot att testa dessa.
Produkter från Bodystore
Flygande hälsningar /Nellie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie