tisdag 9 april 2013

Middag med raw cheese cake

Jag bjöd på raw efterrätt på middagsklubben vi hade i helgen. Det är egentligen ingen klubb, snarare tre vänner med familj som träffas och äter middag tillsammans. Det par som är "värd" dvs dem vi ses hos, fixar huvudrätt, ett annat par förrätt och det tredje paret efterrätt. Nu låter det kanske pretentiöst, men det är det verkligen inte. Barnen leker, äter kvällsmat och lägger sig. Vi fixar mat och leker med barnen om vart annat och förhoppningsvis kan vi sätta oss för att äta innan kl 21. Då har förrätten redan slunkit ner, på stående fot, eller när barnen äter kvällsmat. Just denna gången kom jag senare och missade precis att pussa lill-tjejen godnatt, hon sov redan i vagnen.

Vi hade med oss efterrätt denna gången och jag provade att göra egen raw food efterrätt. Alltså, det är så gott! Det smakar lite annorlunda det håller jag med om, men bra annorlunda tycker jag. Receptet hittade jag här. Så enkelt att göra och det enda hjälpmedel man behöver är en bra mixer. Middagsgästerna var kanske inte överförtjusta men ingen hade några invändningar heller (inte var jag vet i alla fall). De vänjer sig nog, det blir definitivt fler raw efterrätter. :)

Raw cheese cake med hallon och vanilj

På bilderna ovan är de fortfarande kvar i sina formar. Ett tips är att ta ut dem ur formarna innan de smälter för mycket, det blir lite kladdigt annars. Man kan också äta bara cashew"grädden" med hallon, det är gott vilken tisdagkväll som helst. :)
Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Ser så spännande ut. Jag måste bara testa RAW snart, jag är så sugen på det.

    Och du, Titti-frutti :-) där satte du allt huvet på spiken. Love it!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är helt såld på"den nya maten" eller hur man ska sammanfatta den. Beställde just hem en massa grejor från Bodystore. Det här året blir kanske "Beach 201X" det man hoppats på! Kram

    SvaraRadera
  3. MMMM HÄRLIGA bilder:) din blogg är alltid så inspirerande.

    Om du vill ha resetips från Göteborgs skärgård, kolla in min blogg idag:)

    Jag önskar en vårsolig vecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie