måndag 22 april 2013

Loppis, plantering och bubbel

Gårdagen fick en tvär vändning när min pappa med familj fick tråkigt besked om en släkting och blev tvungna att packa ihop och köra hem, på studs. Vi var just på väg till en bakluckeloppis för att spana efter fina gamla trälådor till min bror, och samtidigt se vad för typ av loppis det är. Den var helt ok, fast några trälådor hittade vi inte. Istället blev det en massa saker till lill-tjejen. Bilar är kul, det har hon fått lära sig av sin kusin. Under eftermiddagen sådde jag fröer, de som inte möglat under vintern vill säga. Det är inte så smart att låta fröpåsarna ligga utomhus, fast det visste ni såklart redan. Nu ska det bli intressant att se vad som kommer upp ur jorden....

Årets första frösådd
Enligt schema skulle det köras jogg och styrka igår men det blev mat och dryck istället. Vi firade att makens syster med familj flyttat in i sitt nya hus (som för övrigt ligger i samma by som vårt hus). Vi grillade, drack bubbel, åt efterrrätt och drack vin, inget vidare uppläg för träning med andra ord. Jag hade ju kunnat se till att få gjort träningen tidigare under dagen men jag var så uppe i planteringen och ville så gärna bli klar med den. Det betyder att jag redan första veckan justerat min träningsplan (inte alls överraskande!). Ikväll blir det alltså till att göra söndagens träningspass. Eftersom måndagen är "vilodag" så gör det egentligen inte så mycket, nu blev söndagen det istället. Men det är allt lite motsägelsefullt för jag tror inte på att man kan "ta igen" ett förlorat träningspass. Vad man kan göra är att komma på banan igen, så fort som möjligt.

Flygande hälsningar /Nellie

5 kommentarer:

  1. Vi har också planterat. Hoppas det tar sig, för Veras skull som är så fascinerad av sånt där som ska växa.

    Du lakritsbollarna, blev de goda?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy för det tråkiga beskedet, men annars lät det som att ni hade en riktigt fin dag!

    Det är det som jag tycker är så svårt om man ska träna efter schema, ibland så dyker det upp saker som man hellre vill göra och vips så är dagen slut och passet blev inte av :-). Lät ju riktigt trevligt med grillat istället och du missar ju egentligen inte passet om du kör det idag på din vilodag, det blev ju bara lite förskjutet :-).

    Ha en fin dag och hoppas du får dig ett härligt pass!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Det där att dom fick åka hem var ju inget vidare kul, hoppas det inte var så allvarligt!
    Denna helgen som var har väl ändå vart en av dom bästa i år (iaf här )
    Jag har varit laddad hela dagen att gå ut och köra ett intervall pass, jag tom står med träningskläderna på nu och väntar på att man och son ska komma från hockeyn, men egentligen har jag ingen lust längre... Den är borta! Puts väck!
    Jag gick ca 8km igår pw, sen har jag gått en sväng idag när sonen tränade, sen har jag tänkt imorgon med eftersom jag är ledig... Skulle såklart räcka med ntc ikväll!
    Vilka undanflykter hehe

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt är bra med din släkting! och att fröna slår rot :-)

    SvaraRadera
  5. Ja lägg ut receptet på bollarna är du snäll.

    Ha en bra dag vännen!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie