lördag 20 april 2013

Flow

Vad händer, två riktigt bra dagar efter varandra?!? Jag är inne i ett flow. I torsdags däremot var jag osannolikt trött, ni vet när kroppen ramlar ner i soffan eller sägen och det går inte att hålla sig vaken-trött. Jag lyssnade på kroppen och vilade, ordentligt. Inte bara en kvart utan ett par timmar. Helt ärligt så gick det inte att väcka mig innan dess så det fanns ju inte mycket till alternativ. :) Tänk vad vila kan ge energi!

Idag har vi besök av familjen och vi har spenderat hela dagen i trädgården med att flytta runt saker, fika, planterat växter, och busat med lill-tjejen. Jag började dock dagen med att leda ett yogapass, och vilket pass det blev. Jag kände mig så glad när jag gick därifrån och flera deltagare delade den känslan med mig. Underbart! Dagens träning fick jag alltså betalt för och jag fick dessutom möjligheten att dela den med ett gäng glada tjejer (för ja, det är mest tjejer som går på yoga ännu så länge).

Vi avslutade kvällens midddag med raw food-kakaorna jag gjorde igår. De fick godkänt av hela familjen, det är minsann inte illa. Hasselnötsbotten, hallongojs och chokladtäcke. Mums!

Raw hallon- och chokladkaka
Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Så härligt att helgen har flutit på så bra... Känns som du får mer och mer energi!
    Våren är bra :)
    Tyvärr har jag sagt upp mitt yoga medlemskap, eller tyvärr å tyvärr, onödigt att betala varje månad de har ändrat schemat, passen jag gillar infaller när mannen jobbar kväll.. Någon kväll efter mitt jobb hade jag väl kunnat gå, men just nu känns det bara stressigt! Kanske får tillbaka lusten...
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt när man hamnar i ett sådant flow :). Och så bra gjort av dig att verkligen vila när du känner dig trött, jag måste lära mig att bli bättre på det.
    Skönt med yoga!
    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Underbart när man hamnar i ett flod, hoppas att det fortsätter så!

    www.mintekopp.se

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie