söndag 19 maj 2013

Efter solsken kommer regn

Jag har haft två underbara dagar med utomhusaktivitet i sommarvärmen. Vi har varit på utflykt både till fots och på cykel och konstaterar ännu en gång vilken underbart vacker natur vi har! Lummiga bokskogar, böljande rapsfält och vidsträckta slätter. Lill-tjejen har invigt sin bassäng (Tack Jennica!) och sprungit naken i gräset och vi har även hunnit med en hel del arbete i trädgården så snart hoppas jag att vi kan börja så lite grönsaker.

Lill-tjejen badar i trädgården

Apropå odling så cyklade vi förbi trädgårdsonsdags hus, det ligger bara ett par kilometer från där vi bor. Huset är ju inte mycket för världen och trädgården är mindre än den ser ut att vara på TV. Det var kul att se det som visats på TV i verkligheten och vi fick även en glimt av vad som komma skall.

Trädgårdsonsdags trädgård

Idag packade jag och svärmor bilen full med ihopsamlade loppisprylar och körde in till Lund för att stå på bakluckeloppis. Men eftersom regnet bara fortsatte och vi inte såg något hopp om uppehåll de närmaste timmarna så bestämde vi oss för att ställa in. Det var bara att köra hem igen och packa ur bilen (eller ja, packa ur gör vi lite senare, först ska vi fika). Det ser ut att bli en innefixar dag idag. Vilken kontrast mot gårdagens sommarvärme!

Flygande hälsningar /Nellie

5 kommentarer:

  1. Eller hur! Igår så himla varmt och skönt och idag regn. Visserligen tycker jag det är supermysigt men ändå. Kram! Jag har förresten ätit Roaccutan mot min acne.

    SvaraRadera
  2. Söta söta Maja!!! Åhhh, vill komma och krama på henne!
    Kul att hon gillade bassängen!

    Och så himla kul att kolla in Trädgårdsonsdags hus! Jag har undrat vart det ligger, då kanske man skulle gå dit och spana någon gång när jag är hos dig.

    Och ja, kontrast i vädret kan man väl säga. Men även om jag tycker det är trist med regn så hoppas jag att det sköljer undan en del pollen eftersom denna helgen har varit tuff allergimässigt. Fick tyvärr hålla mig inne större delen av dagen igår....

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder på ditt barn. Man blir bara så glad :)

    Vad kul att se trädgården i verkligheten, upplever oftast att det är så att allting ser mindre ut på riktigt än på tv men det är detsamma med bilder.
    Ha en fin dag nu och tack för grattisönskning:) det värmde.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken goding, och inte vattenrädd ;-) jisses min gallskriker när han ser badkaret!!! Hoppas på ändring i sommar...
    Helgen har varit underbar, det är ok med lite regn på em för vi har planterat i helgen!
    Tråkigt med loppisen...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Så det är där Trädgårdsonsdagshuset är beläget!
    Jag som är en big fan av det programmet!

    Och den där lilla söta M alltså. Mmmmmmmmm!

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie