tisdag 21 maj 2013

En ny dag

Jaha, då börjar ännu en dag lida mot sitt slut...idag blev det inga chips i alla fall. När jag tänker på det är jag lite förundrad över hur vi förknippar många aktiviteter och sammankomster med mat, eller inte ens mat utan snarare snacks och godis. När blev det så?!? Personligen äter jag hellre onyttigheter när jag är sugen på det snarare än när det t.ex. är något speciellt på TV. Kolla bara hur matbutikerna och chipstillverkarna hänger på fotbolls VM, Eurovision mm. Jag tycker vi ska komma ihåg att fråga oss om det är jag som är sugen på chips, och är det bara för att det är ishockey VM? Eller är det kanske så att det är chipstillverkarna som är sugna på att jag äter mer chips? Förresten, jag kanske ska poäntera att jag hade vanliga chips i min skål, inte de där alternativa squashchipsen på bilden. Däremot skulle jag kunna tänka mig att testa att göra grönsakschips av t.ex. squash, jag tycker det låter gott.

Semiråa kaffe- och chokladbollar. Nyttigare än chips.
Idag blev det en riktigt skön löptur på kvällskvisten. Tro mig, det är verkligen inte så att jag tycker det varje gång. Men idag var det perfekta förhållanden enligt mig; regnet hade just upphört och luften var fortfarande fullsmockad med syre. Det hade börjat skymma och luften var sval, inte kall och inta varm, bara sval. Jag tur turen som det föll mig in, utan plan och utan mål. Jag kände hur jag ökade takten för det kändes skönt, jag kände mig stark. Till och med i uppförsbackarna så hade jag kraft att ta mig upp utan större ansträngning. Det kallar jag en bra löptur som ger massor av energi och motivation till fortsatt träning. God kväll!

Flygande hälsningar /Nellie


2 kommentarer:

  1. Det är så härligt med såna löprundor där det inte är jobbigt att springa utan allt bara flyter.

    SvaraRadera
  2. Vi har aldrig chips hemma... Vi är med choklad och lösgodis familj ;-)
    Så härligt när löpturen flyter på så... Det gör en taggad och fylld med energi till nästa gång, även om man inte vet sin kroppsform för nästa gång!
    Jag tog mig en tur tidigt igår morse innan mannen stack till jobbet, det var en härlig tur!

    Ha en toppen onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie