fredag 3 maj 2013

On the road

Om det är något jag helst skulle slippa så är det att åka bil. Det är så tråkigt. Som tur är kan man ju numera underhålla sig ganska bra även i bilen, i alla fall så länge någon annan kör. Just nu är vi på väg till Vadstena SPA för att träffa en del av makens släkt. Vi har kommit nästan halvvägs. Lill-tjejen sover (fast hon har hoppat över lunchen) och jag och maken har lunchfikat i bilen på macka och kaffe. En roadtrip familjen Rolf-style. Vi kör tills lill-tjejen protesterar, med förhoppning om att de förberedda fruktbitarna och smörgåsen ska räcka för att hon ska vara nöjd tills vi kommer fram.

Vad jag däremot gillar (mer än att åka bil alltså) är att promenera ute i naturen. I onsdags på själva förste maj strålade solen och vi som många andra begav oss på en promenad i Dalby söderskog som ligger ett par hundra metet bort. Det är en riktigt gammal och ogenomtränglig skog som även är ett naturreservat. Det ligger spångar på många sv stigarna för att underlätta framkomligheten. Vi försökte även att få till en hyfsad bild på mig. Det gick sådär, jag har en förmåga att kisa och gömma mina ögon, trots att jag tror att det ser ut som om jag spärrar upp dem. Ja, ja, jag har ju inte tänkt satsa på modellkarriär som tur är! :)












2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!
    Och jag gillar bilden på dig, trots att du blinkar. Du utstrålar verkligen lugn.

    Ha en skön SPA-helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att kunna spendera en dag ute så med hela familjen :) hehe jag kisar likadant... Fin bild på dig tycker jag!
    Hoppas bilfärden gick bra och att ni har en skön avkopplande helg

    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie