fredag 31 maj 2013

En dag i Malmö

Ännu en härlig fredag går mot sitt slut, och vilken dag sen! Den har bjudit på det mesta, nästan bara bra saker. Vi tar det från början... I morse tog bussen till Södervärn för att gå på en "jobbintervju" (ett förutsättningslöst möte). Därefter gick jag genom ett soligt Malmö till eko kaféet Chez Madame för att äta en andra frukost. Där träffar jag på ingen mindre än Anna och en kompis till henne och de bjuder in mig att slå mig ner. Vi hade en mycket trevlig fika- och pratstund, ni vet en sådan som ger massor av energi. Tack tjejer! Anna skjutsade mig sedan i sin berömda volvo, den är verkligen en raritet, dit jag skulle möta upp maken. Det hade nämligen visat sig att våra planer ändrats lite under morgonen, så istället för att sluta upp med maken, lill-tjejen, hennes farmor och farfar samt kusiner och faster, så blev det "bara" maken. Inte fel alls det heller!

Chez Madame, eko café på Falsterbogatan i Malmö.
Vacker morgon i Malmö.

Vi gick först en sväng i Slottsträdgården, det är ju tydligen Malmö Garden show. Till lunch hittade vi till ett annat eko ställe, Kafé Agnez, men de var så oflexibla med vår beställning så vi gick vidare till Epicuré. Det är ju alltid ett säkert kort och idag var ett bord i skuggan på deras uteserveringen helt perfekt. Mätta och belåtna knallade vi till Nespresso-butiken för att fylla på kaffeförrådet, jisses vad kaffe kan vara dyrt. Vill helst inte tänka mer på det... Vi tog vägen genom Slottsträdgården och kikade på resten av "utställningen"för att sedan gå vidare till Västra hamnen och smaska i oss riktigt god italiensk glass (även för mig som inte är överförtjust i glass i vanliga fall). Innan glassen var i magen så kom regnet. Vi lyckades hitta skydd och kunde vänta ut den värsta skuren i lugn och ro. På väg tillbaka till bilen snubblade vi över butiken Green matmarknad som ligger precis vid foten av torson. Vilken affär! Vi fick med oss en stor kasse full med massa godbitar, dessutom till riktigt bra priser.

Turning torso, så cool byggnad!
Resten av eftermiddagen pustade vi ut i trädgården. Det tar på krafterna att strosa runt i stan en hel dag. :) Jag fick dock till en kortare joggingtur innan kvällsmaten. Det kändes sådär, jag gillar inte riktigt att springa när det är varmt. I morgon börjar yogautmaningen, håll utkik efter mer info!

Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Men du vilka bilder, härligt! Vilken dag du fick. Hoppas att du får en riktigt fin helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt härlig dag! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Det var en så fin start på min fredag när vi snubblade på varandra. Och Green Matmarknad är i en klass för sig. Kram

    SvaraRadera
  4. Grym bild på turning torso!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie