lördag 19 oktober 2013

Hemmafix

Det är lördag kväll. Vi har besök av min pappa, bonusmamma och lillebror. Sedan i fredags eftermiddag har det fixats och donats här hemma, vi har skruvat ihop en byrå och massa hyllkuber, satt upp hyllor, fixat ny blandare i köket och satt dit belysning (som har legat i gömmorna i ett år sedan vi flyttade in i huset) mm. Nästa vecka väntar finliret, de ser jag fram emot. Nu däremot väntar vi på att maten ska bli klar och jag funderar över hur jag ska göra i morgon, med Yddingeloppet. Efter träningspassen i morse så känner jag mig mer förkyld. Näsan rinner, jag nyser och känner mig lite svullen i ansiktet. Dock inget halsont. Jag får nog avvakta till i morgon. Hoppas hoppas att det känns bättre i morgon, jag vill väldigt gärna springa i höst-vackra bokskogen.

Som tur är har jag redan klarat mina 5 träningsdagar, nästan enligt plan, förutom att jag bytte fredagslöpning mot torsdagsyoga. Eller nej, det har jag faktiskt inte för torsdagen är ju redan crawl-dag och då blir det ja "bara"4 träningsdagar. Ja ja, jag tycker att det räknas ändå för jag kör ju dubbelpass på måndagar och lördagar och denna veckan blev det 2 pass även på torsdagen.

I fredags blev det i alla fall en promenad i Södersksogen med underbara Louise. Vilka insikter det kan ge med en förmiddag tillsammans med en vän som man kan prata med om saker både på bredden och djupet. Löven har gulnat mycket den sista veckan och många har fallit, och jag var så klart tvungen att fotografera lite med skog. :)






Håll nu tummarna att min ingefära- och citronkur fungerar så jag kan springa i morgon!

Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Två vackra flickor, med fina hjärtan och vackra tankar.
    I en vacker skog.
    Kan inte annat än att bli bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kom åt g knappen och nu står det att jag har plussat det här inlägget, vet inte alls vad det innebär, jag hoppas att det inte är något dåligt :)..

    Trist att du inte känner dig helt frisk, hoppas att du vaknar pigg och kry imorgon.

    Härliga bilder från naturen, och en promenad med en vän gör gott för både kropp och själ. Förresten tack för yogatipsen, de ska jag absolut kolla upp.

    Krya på dig! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du kryar på dig till i morgon, håller alla tummar jag har!
    Och det är så himla roligt att det har blivit en riktig löpare av dig! :)
    Vad jag håller på med kan man fråga sig.....inte är det löpning i alla fall.... :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Kram på dig. Vad fina bilderna blev.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie