lördag 26 oktober 2013

Utelek

Bara på en endaste vecka har löven gulnat ytterligare och många har fallit från träden. Skogen sprakar i eldigt orange och är makalöst vacker. Vi tog oss iväg på en utflykt till Bokskogen, samma skog där vi sprang Yddingeloppet förra helgen. Innan vi kom iväg hade jag både en och två funderingar på att stanna hemma och fixa istället men sen tänkte jag att det kommer nog en tid för det också, när regnet står som spön i backen och det är 10 minusgrader. Så vi for iväg, och fick dessutom med oss grannfamiljen. The more the marrier!

Vi begav oss alltså till Skogslekplatsen i Torup. Vilken härlig miljö och vilken rolig lekplats, även för de stora barnen (läs mig och maken). Vi är nämligen sådana där pinsamma föräldrar som leker lika minst lika mycket som barnen. Lill-tjejen tycker visserligen fortfarande att det är roligt men jag inser att det är en begränsad till så det gälar att passa på så länge det varar.Det roligaste var armgångsräcket. Jag har aldrig testat just armgång tidigare, så det var väl på tiden. Det var kul men betydligt svårare än det ser ut.





Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Men vad roligt! Helt rätt att passa på att vara ute :). Sådana där lekplatser saknsr jag här, det borde ju kunna finnas massor egentligen, så mycket skog och fin natur som det finns. Bilderna ser jättehärliga ut, förstår att det var en bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Bokskogen är ju bara bäst och så sanslöst fint är där också! Det måste ha varit helt underbart! Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie