onsdag 2 oktober 2013

Yddingeloppet i Torup

Ni vet Emma som peppar mig men löpningen och som inspirerat mig att springa i terräng. Hon är ny ledare i Team Nordic Trail som just startar traillöpgrupper i Skåne. I går hade de alltså Skånepremiär i Torup, bokskogen utanför Malmö. Om jag inte redan haft tre träningsdagar och för lite tid hemma med familjen så hade jag definitivt hängt på. Men, man kan inte göra allt, i alla fall inte samtidigt. Jag får helt enkelt se till att komma ut på traillöpning eller åtminstone "vanlig" löpning på egen hand.


På tal om Torup så tipsade Suz om Yddingeloppet som går av stapel i just bokskogen den 20:e oktober.  Jag anmälde mig och maken på studs till 6 km-sträckan (efter hans godkännande så klart). Tänk att jag har plötsligt gillar att springa lopp! Jag tror det beror på att jag gör det utan press. Även om jag har ett mål för loppet så känner jag mig inte pressad, bara taggad. Och den där skogen, den är så underbart vacker och jättekul att springa i om man som jag gillar att springa på lite mindre stigar, på kringelikrokar och när det går lite upp och ner. Maken och jag var där i somras och firade vår tvååriga bröllopsdag med en härlig löprunda med korta intervaller.

Någon mer som vill hänga på? Anna kanske? Jennica, vad säger coachen om det? Pernille, är du sugen? Titti, hinner du bli frisk tills dess? Lollo, du verkade lite skeptisk?

Så nu behöver vi bara hitta någon som kan tänka sig att sysselsätta lill-tjejen under tiden vi springer. Men jag tror redan vi har några aspiranter på det uppdraget, eller hur pappa? Denna skogslekplats tror jag definitivt skulle passa vårt bustroll i smaken.

Nähä, jag såg just att jag planerat en löprunda i kväll så då är det väl bara att dra på sig skorna och ta sig ut fast klockan snart är nio. Jag som hade tagit fram glass som jag fick för mig att jag var sugen på. Glass i soffan eller en löprunda på mörka cykelvägar? Det får nog bli löpning ändå!

Flygande hälsningar /Nellie

6 kommentarer:

  1. Haha, känner du Emma som sprang bredvid mig och peppade på TNT's intervallpass i går :-) Världen är liten.
    Jag har inte bestämt mig för om jag ska springa Yddingeloppet. Egentligen så vill jag, men jag är på heldagsutbildning hos Spartan dagen innan (tillsammans med Tina) så jag vet inte hur taggad jag kommer vara när det väl är dags! Ska fundera på saken.

    SvaraRadera
  2. Alltid skoj med ett lopp :) och extra skoj om det är i fin miljö.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Ja, skeptisk var väl det minsta man kunde kalla min inställning idag...

    SvaraRadera
  4. Glass i soffan efter löpningen tycker jag låter helt perfekt!! :)
    Vad duktig du är! Du har tagit över min "duktighet" med löpningen....jag är helt off!
    Jag hoppar loppet faktiskt, även om jag ju gillar lopp! Men jag måste komma igång först. Men jag är helt klart impad av dig!! :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Så kul att ha ett lopp att se framemot! Min man vägrar Löpning så vi tränar på varsitt håll, helt ok det med ;-) jag gillade inte heller löpning innan men nu känns det riktigt roligt och jag känner som dig att det är ingen press med lopp, bara kul att ha något att träna inför!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Det är min favoritsysselsättning.
    Kram från Far.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie