torsdag 16 januari 2014

En resa för livet

Det finns så många människor på denna jorden som har det riktigt svårt och det finns en hel drös med olika sätt som vi som har det bättre än dem kan hjälpa till på. Självklart väljer man själv på vilket sätt man ger sitt stöd, men alla kan vi göra något, det är jag helt säker på! Vi har ett fadderbarn via en liten familje-organisation som min kollegas familj varit med och startat som heter Chigambas. För så lite som 800kr om året kan ett barn till gå i skolan vilket kan förändra den människans liv för all framtid. Om du funderat på att skaffa ett fadderbarn så kan jag varmt rekommendera denna ideella förening.

Vad an detta nu då? Jo, jag kollade på TV-programmet "En resa för livet" härom dagen. Det är ett samarbete med SOS Barnbyar för att få fler faddrar. Visst spelar programmet på människors känslor, men jag gillar det! Vi kan behöva en påminnelse om hur bra vi har det och att genom att avvara en liten summa pengar så kan någon annan få det mycket bättre än de har det i dag.

Bild lånad från SOS Barnbyar
Darin och Eagel-Eye är två av mina favoritartister och detta engagemang gör bara att jag gillar dem ännu mer. Dessa två har nu gjort en låt tillsammans som heter "Dream away". Riktigt bra är den! Du kan lyssna på den på Spotify.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie