onsdag 8 januari 2014

When you know better you do better

Funderar ni precis som jag ibland på varför ni har gjort en del "korkade" saker tidigare i livet (om ni nu har det)? Tagit beslut som visade sig att de inte var de bästa, varken för dig eller någon annan. Det är ju lätt hänt att gräva ner sig i detta och ångra det man gjort (eller inte gjort) tidigare, men vad hjälper egentligen det?

Jag funderar ibland på vad som hade hänt om jag valt si eller så istället för det jag verkligen valde, till exempel vad gäller min utbildning. Jag grämer mig ibland att jag inte varit mer företagsam och gått på "hälsolinjen" tidigare i livet, på riktigt menar jag, inte bara "vid sidan om". Men det är ju egentligen inte för sent, eller hur?!


När jag pratade med en vän härom dagen (av en helt annan anledning än mitt val av yrkesliv) så delade hon med sig av ett citat av Oprah, som hon i sin tur fått från Maya Angelou.


Maya har sagt dessa tänkvärda ord till Oprah som sedan i sin tur spridit budskapet:

You did in your twenties what you knew how to do,
and when you knew better you did better.
You should not be judged for the person you were,
but for the person you are trying to be
and the person you are now.


Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Well said (som alltid). Hoppas vi ses snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig för sent vännen min. Och det man har gjort, bra eller dåligt, har man alltid med sig, på gott och ont. Men mest gott ändå....tror jag....för det har trots allt format oss till de vi är....och vi lär oss hela tiden att bli de bästa vi kan, för oss själva.
    Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie