söndag 5 januari 2014

Springa Löpa Jogga Lunka

Det finns många ord för att ta sig fram på två ben i snabbare tempo än gång. Jag säger att jag springer men tränar löpning. Fast egentligen är det nog snarare så att jag joggar eller lunkar mest, i alla fall än så länge. Eftersom mina höfter inte är riktigt kompis med löpning så kommer mycket fokus ligga på att jobba på rörligheten i just höften. Och korta löppass, till en början. Riktigt korta, och långsamma. Denna gång ska jag inte dra på för snabbt utan låta det ta tid så kroppen vänjer sig och håller ihop.

Om du som jag vill ha hjälp med att komma igång med löpningen så häng med mig, Pernille och Ida till Bulltofta på tisdagkvällar. Vi löptränar tillsammans mellan 18.30 och 19.45. Alla som vill är välkomna, och speciellt du som är helt nybörjare på löpning eller träning helt och hållet. Det är helt gratis och du förbinder dig inte till någonting alls. Vi kommer köra en blandning av styrka, rörlighet och så lite löpning/jogg/lunk så klart. Tisdagen den 14/1 kör vi igång B.A.B.Y runors team Malmö! Gå med i vår grupp på Facebook för att hålla dig uppdaterad om var och när vi tränar tillsammans.


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Nu får du mig att åter igen vilja flytta hem till Sveirge. Låter jättekul och perfket för mig (som oxå är en lunkare :-))

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie