måndag 24 mars 2014

Att planera sin träning

Efter sjukdomar och annat så börjar jag bli sugen på att få till mer ordentlig och kontinuerlig träning igen, men jag kommer inte riktigt loss. Jag får inte ändan ur vagnen helt enkelt. Varför? Ja, det är en bra fråga. Det är kanske det där med mål ändå...? Min ambition var att planera den kommande veckan (alltså denna veckan) under helgen men det blev inte så. Nu är det måndag kväll och jag har fortfarande ingen träningsplan, förutom de pass jag själv är involverad i, så det är inte helt tomt på träning i alla fall.

I morgon tisdag är det löpning med B.A.B.Y Runner's Team på Bulltofta. Det har tillkommit rätt många nya tjejer i gruppen sedan Vårruset började länka till vår Facebook-grupp och jag hoppas få träffa några av dem i morgon då vi ska springa lite längre intervaller. Vi tänkte börja träna lite mer fokuserat inför Vårruset och då passar det ju bra att testa på lite längre intervaller.


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Jag säger som jag gör till alla andra: Hitta ditt VARFÖR! Varför vill du träna? Vad vill du att träningen ska ge dig, vad ska den förändra eller bibehålla eller kanske ta bort? När man har ett VARFÖR är det lättare att göra upp en plan. Mål är bra men det ska vara ett mål du brinner för, ett mål du verkligen VILL uppnå.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie