lördag 15 mars 2014

Nya FRISKA tag

Jag vill tacka forskningen för att det finns effektiva mediciner framtagna när kroppen inte själv mäktar med att bekämpa de ihärdiga bakterierna. Efter ett par dagar på penicillin mår hela familjen bättre även om jag och maken fortfarande inte har riktigt samma ork (som när då?!?). Jag har haft min yogaklass idag och kände att jag ska avvakta med mer intensiv träning ett tag till. Just nu har jag lite av en nystartkänsla, typ som när det är nytt år och man funderar på allt man vill göra under det kommande året. En härligt känsla! Jag klurar på hur jag vill träna och hur jag ska förändra mitt liv så det bli mer som jag verkligen vill att det ska vara. Många idéer snurrar i huvudet samtidigt som jag väntar svar på en del krokar som jag kastat ut. Spännande eller hur?

Denna helgen är det mest badrumsplaner som står på schemat. Förutom att vi ska grilla hamburgare i kväll. Jo, maken ville promt grilla (även om det blåser storm) så då får han väl göra det. Badrummet ja, min kära far har sett till att det finns väggar och tak så nu återstår det att bestämma vilken firma som ska få äran (och alla våra sparpengar) att färdigställa det. Målet är fortfarande att jag ska kunna ta mig ett skönt bad på min födelsedag den 14/4, och just nu verkar det faktiskt som om det kan bli klart på dagen. Jag måste bara se till att bjuda in min bror, den lille elektrikern, på kalas helgen innan så vi får på strömmen också. Min önskelista börjar redan ta form, och innehåller så klart en massa badrumsatteraljer.




Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Åhh, vad härligt att du mår bättre! Och vad härligt att höra att du börjar tänka framåt igen...men skynda nu långsamt...både med träning och alla planer. Ta hand om dig vännen.
    Kramis!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie