onsdag 12 mars 2014

Familjen Streptokocker

Jag är sjuk. Igen. Har aldrig varit med om maken till sjukdomar tidigare. Sedan oktober förra året har något härjat och vi har haft mer eller mindre sjukstuga här hemma. Jag och maken alltså. Lill-tjejen har klarat sig över förväntan. Idag nådde det sin kulmen när jag vaknade med hög feber och en riktigt ond hals. Vi gick till distriktsläkaren allihop, och blev skickade till läkaren för provtagning. I eftermiddags kallade doktorn in familjen Streptokocker. Jo visst var vi smittade alla tre så det blev triss i penicillin. Normalt sett brukar jag undvika den typen av medicin in i det längsta men idag kände jag bara tack och lov, nu kan vi bli friska!

Så nu hoppas jag på att vi ska krya på oss ordentligt och förhoppningsvis kan vi få energin tillbaka om någon vecka. Jag ser speciellt fram emot att kunna träna kontinuerligt igen, och att slippa fixa vikarie till mina pass i tid och otid. Jag har även en hel del projekt på gång som jag hoppas kunna komma vidare med när energin infinner sig igen.




Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Usch inget vidare att det aldrig släpper med sjukdomar! Skönt att Lill-tjejen har klarat sig lite bättre iaf...
    Hoppas ni frisknar till snarast så att du kan komma igång med träning och nya spännande projekt
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Men usch....fast bra att ni fått penicillin, då ska ni förhoppningsvis bli friska snabbt! Och sen får du hålla dig på benen hörru du.....ta hand om dig!
    Saknar dig!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie