torsdag 20 mars 2014

Cyklar och Økologiskt

Jag har varit på jobbmöte i Köpenhamn sedan i tisdags. Varje gång jag kommer hit så får jag en härlig känsla i kroppen, jag gillar Köpenhamn. Den är modern, mysig och originell på samma gång. Vi håller till på Nørrebro och här finns det friluftsbutiker och cykelbutiker i vart och varannat gathörn blandat med mysiga caféer där økologiskt är en självklarhet. Och så har vi så klart Torvehallerne, detta härliga ställe fullt av färska matprodukter och en gemytlig atmosfär.

Köpenhamn verkar vara en aktiv stad. Många människor springer runt sjöarna, morgon som kväll, och hela staden är byggd för att ta sig fram på cykel. Stora breda cykelstråk överallt och som fotgängare får man verkligen se sig för om man vill ha livet i behåll.


Under dessa jobbmöten som innebär en hel del sittande på en stol och lyssna på olika presentationer så tar jag alla chanser att komma ut och promenera. Om jag hade känt mig starkare så hade jag förmodligen tagit med mig löparskorna men jag känner fortfarande att det är tillräckligt med promenadtempo. Det blir en runda på morgonen och en på eftermiddagar (även om den senare även innefattar en par vändor i någon butik jag hittar på vägen). Nu ska jag ge mig ut i morgonrusningen och väcka kroppen till liv. God morgon!


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du har bra dagar i Köpenhamn! Ser fram emot att få höra allt om det där när vi ses på lördag! Kram!!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie