lördag 22 november 2014

Allt har sin tid

Idag hade jag mitt sista yogapass för terminen, och ett tag framöver. Det känns fortfarande som helt rätt beslut men samtidigt var det lite vemodigt. Jag älskar ju att sitta där på mattan och se en efter en komma in i salen och varsamt rulla ut sin matta. De har tagit sig tid att gå på yoga, och de låter mig guida dem och förmedla min yoga, vad den betyder för mig. Jag ser och känner hur de jobbar med att hålla fokus och att acceptera att vissa positioner känns näst intill omöjliga. Men de är där, och de kommer igen, vecka efter vecka. Helt underbart!

Men, nu är det som sagt andra tider och jag ska ge mig själv mer tid att förbereda mig inför den nya situationen jag och vi som familj står inför med förlossning och sen ett till barn i familjen. Det ska bli enormt spännande att se vad det kommer innebära, både för mig personligen men även för maken och lill-tjejen, och så klart för oss som familj. Det har ju hänt en del i vårt liv sedan lill-tjejen kom till världen för nästan tre år sedan. Vi bor på ett annat ställe vilket även gör att vi har en större del av familjen i närheten (väldigt nära faktiskt). Erik har ett annat jobb. Jag har stora planer på att göra en drastisk förändring i mitt arbetsliv. Vi har redan ett barn och är alltså redan föräldrar.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie