torsdag 13 november 2014

Att acceptera läget

Jag förstår att det är många som undrar hur det gick med träningen igår. Blev det något tränat då? Nja. Jag funderade länge på hur jag skulle göra för jag kände mig lite snuvig och samtidigt slö och frusen. Inte sjuk, men lite matt, eller bara lat, det var nog det som var svårt att avgöra. Samtidigt kände jag att jag ville få upp värmen lite. Så till slut, när klockan var närmare 22, bytte jag om till träningskläder och körde igång mitt arm- och axel-program. Efter ett varv med 5 övningar tog det stopp. Andningen blev konstig och armarna tappade all kraft, så jag lade ner det hela och gick och borstade tänderna istället. Det var bara att acceptera läget och inse att jag nog gjorde bäst i att gå och lägga mig.

Så här såg passet ut, om någon skulle vara sugen på att testa:

Armar + axlar
med hantlar
 
1. Planka till djup squat med axelpress
2. Sumosquat med axellyft (åt sidan)
3. Triceps push-up
4. Axellyft (framåt) på ett ben
5. Bred push-up

1 min per övning, 3 varv = 15 min

Jag ska försöka få till lite bilder på övningarna. Bäst att skriv det här för då kanske det blir av, och inte stannar bara i tanken. :)

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie