söndag 9 november 2014

Svett och puls

Det är fantastiskt vilken skillnad det blir när jag bestämmer mig för något. Då bara gör jag det utan att fundera så himla mycket på om jag vill eller ej. Precis så är det med träningen just nu. Jag har planerat in 4 stycken pass per vecka och då blir det så. Igår var det ben och core som stod på schemat. Jag utgick från ett NTC (Nike training club)-pass och modifierade eller ändrade de övningar som inte passade så bra för den gravida. När jag tänker efter så bytte jag ut 3 övningar av 5 men det är ändå bra att ha appen som håller koll på tiden.

Ben + core
m kettlebell

1. Draken
2. Sumosquat med axelpress
3. Kettlebellswingar
4. Statiska utfall
5. Deadlift

1 min per övning, 3 varv = 15 min

För första gången på länge fick jag upp pulsen och kände svetten rinna. Tackar svingarna för det! Idag har jag svidande träningsvärk i låren. Det var minsann inte igår och jag gillar det!

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Åhh heja dig! Och precis, bara att bestämma sig och köra :). Den där appen har jag också och gillar skarpt, tillsammans med Casalls T.O.D som också är grym för hemmaträning.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie