måndag 3 november 2014

Bättre än inget

Nu är jag igång med styrketräningen, eller ja, jag vet inte om jag vill kalla det styrketräning för det var verkligen inte mycket till styrka att tala om i dessa armar och axlar. Hua! Det där med att leva på gamla meriter, det finns inget sådant. Styrka (och kondition) är definitivt en färskvara. I say no more.

Men, det viktigaste är ju att börja, att göra det lugnt och öka successivt. Just nu handlar det mest om att aktivera nerv-muskel-kontakten och få kroppen att komma ihåg vad den ska göra när den plötsligt utsätts för motstånd i olika rörelser. Jag hade egentligen en ambition att sätta ihop ett eget pass med övningar med hade idétorka och håll nästa på att hoppas över premiärpasset så jag bestämde mig istället för att testa en ny app för att slippa tänka själv. Jag har kört med Nike Training club tidigare och gillar den verkligen men jag ville även ge Casalls motsvarighet en chans. Seriöst, det var den mest lama "coach" jag hört på länge. Väldigt få instruktioner och de så kallade "peppande" kommentarerna var ett skämt. Noll energi i rösten och samma sak upprepades i varje vila "I am impressed by your efforts".Yeah right! Samtidigt irriterade jag mig på att de inte visade vilken nästa övning var så jag kunde förbereda mig och ta tag i rätt redskap. Suck! Jag vet att jag till viss del är arbetsskadad som den systemutvecklare jag är men vissa saker känns ändå så sjukt basic, fast tydligen inte.

Det blir tummen ner för Casall TOD. Jag kommer dock testa ett par pass till för att få lite inspiration på övningar. De var det nämligen inget fel på alls, övningarna alltså. Jag förstår dock inte varför videon på övningen kan spelas när intervallen kör igång, eller det borde i alla fall finnas en inställning där man kan styra detta. Det finns definitivt förbättringsmöjligheter.

Nej, nu är det slutgnällt för idag. Jag har tagit mig över den svåraste delen, att komma igång. Yeah, heja mig. Tack och hej!



Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie