fredag 6 september 2013

Att planera träningspass

Jag har spenderat en del av kvällen med att fixa och trixa med övningsval och musik inför morgondagens pass. På yogapasset blir det fokus på balans med peakposition tranan.

Tranan

På Tabatan ska vi jobba med bräda och hantlar i följande övningar:

1. Knäböj + rotation med hantel (typ en golfsving)
2. Utfall bakåt + axellyft (ut i sidan)
3. Suqappe(!) - plankan + sumosquat + axelpress (rakt upp)
4. Planka + armböj + rotation till sidoplanka med arm mot tak (med eller utan hantel)
5. Sidohopp över bräda (en fot på brädan, en på golvet)

Ser fram emot ett balanserande och ett ösigt pass! Nu är det sent som vanligt. Godnatt!

Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Oj vad jag har tappat träningen. Det var allt för länge sedan som jag tränade eller sprang. Måste ta tag i det pronto. Ha en fin kväll. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Åh, jag måste ta och träna på den där tranan, fixar den inte nu :(.
    Det lät som ett riktigt bra pass. Hoppas att dagen varit bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Blir trött av att bara läsa :)

    SvaraRadera
  4. Wow! grymt! Den där tranan tror jag aldrig att jag skulle klara!
    men tabata övningarna dom kopierar jag gärna ;-)

    Ha en bra start på veckan

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie