tisdag 3 september 2013

Höst eller sensommar?

Under de senaste morgnarna trodde jag för en stund att hösten var här, men det verkar som om det bara var lite försmak på vad som komma skall. Även om jag till viss del kan se fram emot hösten och allt vad det innebär så får det gärna vara sommarvärme ett tag till. Denna sommaren har kanske varit den bästa i mannaminne (ja i mitt minne i alla fall) och jag är så glad och tacksam att vi hade långledigt just denna sommaren. Perfekt timing helt enkelt!

Maja var inte helt nöjd med tillvaron, inte ens på mammas axlar. 

Denna veckan har börjat lite si sådär med lill-tjejen på förskolan. Mycket gråt och inte bara när vi lämnar. Hoppas det blir bättre snart. Den största utmaningen är dock att hon inte vill gå och lägga sig på kvällen. Vi har hört från andra föräldrar att hon kommer somna som en stock på kvällen efter en dag på förskolan, men icke sa nicke. Istället för klockan sju som tidigare var stabil sovtid så är vi nu glada om hon somnat till halv nio. Så det blir inte mycket kvar av kvällen.

Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Nöjd eller ej, söt så in i bomben är hon i alla fall! :)

    Och det där med att de ska bli så trötta av dagis....tja, det funkade inte på Johanna i alla fall....

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nöjd eller ej, söt så in i bomben är hon i alla fall! :)

    Och det där med att de ska bli så trötta av dagis....tja, det funkade inte på Johanna i alla fall....

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh den lilla sötnöten!

    Det låter son en helt naturlig inskolning även om det skär i mammahjärtat. Min minsta plutt var konstant ledsen i två veckor fast att brorsan var med. Men sen huxflux så vände det och hon var bara lite ledsen när vi lämnade. Hoppas att det vänder snart.

    Kram

    SvaraRadera
  4. så härliga bilder på er två!

    Dagis har börjat lite si och så för oss med! han tvärstannar vid grinden.. sen går han in och tar av sig sen så kommer underläppen när jag säger hejdå!
    han blir ledsen men dom säger att det går över nästan med en gång...

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie