fredag 13 september 2013

Bananmumma

Det har inte blivit mycket tränat denna veckan men det är delvis en strategi inför helgens planerade lopp. Nu är det tyvärr så att resten av gänget som skulle springa Lergöksloppet har fått ställa in p.g.a. skador och sjukdom. Poängen med loppet var ju att göra det ihop och eftersom starten går kl. 14 och det innebär transport till Ängelholm så går i princip hela dagen till detta så i går bestämde jag mig för att ställa in jag också. Men, det betyder ändå att jag ska springa ett millopp i helgen! Lergöksloppet är nämligen ersatt med Krankesjömilen. Jag har som mål på att besegra de demoner inom mig som säger att jag är trött och att jag inte orkar. Förhoppningsvis resulterar det i en tid under timmen. Hoppas hoppas att kroppen är med mig.

Istället för att träna så har jag testat lite nya mellanmål. Idag blev det bananmumma.


Så här gör du:

  1. Skiva en banan
  2. Pudra på en blandning av kardemumma, vanilj och rå kakao
  3. Strö över hampafrön, kakaonibs och hackade mandlar
Jag valde rostade och saltade mandlar, det blev gott som kontrast till den söta bananen.

Ha en fin fredag!


Flygande hälsningar /Nellie

3 kommentarer:

  1. Trist att det inte blev det loppet som ni tänkt er men kul att du får springa ett lopp i alla fall :).

    Jag tror att du kommer att klara det galant och önskar dig lycka till! Kram Jennifer (mellanmålet verkade gott :))

    SvaraRadera
  2. Ok det var något nytt, kanske skulle testa.

    Ha en fin fin helg. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. heja heja!!! klart du klarar att köra under timmen!

    jag sprang lite idag jag med. första gången på läääänge så blev bara 15 min. sedan benstyrka så jag anar redan träningsvärk imorrn. så härligt att vara tillbaka i löskorna, om än kort :-)

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie