måndag 30 september 2013

Vi drar till fjällen



Här är det tvära kast, från skog till fjäll men nu är det bestämt, vecka 5 drar vi till Fjällen. Vi har kikat på alternativ både i Polen och Österrike med det blev till sist Idre fjäll som vi bestämde oss för. Det enda jag våndas lite för är bilfärden dit, strax över 80 mil. Visserligen är det motorväg större delen men jag är ju inget större fan av att köra bil. Jag blir rastlös och får ont i ryggen (har jag fått för mig i alla fall). Men jag ser verkligen fram emot en vecka i vårt vackra vinterland med skidåkning och familjemys. Det blir en favorit i repris från i julas då vi var i Stöten i Sälenfjällen. Då var det vitaste vintervitt och helt ok kyla (alltså inte för jäkligt kallt), fram tills den dag vi skulle åka hem, då det började töa. Jag hoppas verkligen att det blir bra med snö (både för snowboard och längdskidor) och inte allt för kallt. Tänk vad mycket vädret spelar roll vid sådana här tillfällen och hur mycket som hänger på vädergudarna. Det kommer att bli kul oavsett men det blir ju roligare om man slipper frysa halvt ihjäl. Om det finns någon där ute som varit i Idre de senaste åren så berätta gärna om era erfarenheter.






Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Vilken fin ny header!! Jättefina bilder!
    Och så har du fått till kalendern, det har jag försökt ett tag. Kanske skulle testa igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snygg header!
    Vad härligt att ha en sådan semester att se fram emot, jag håller tummarna för att ni får vädergudarna med er. Bilderna är så härliga!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Gud så härliga bilder! Nu blir man ju lite lite sugen på skidsemester. Vi har oxå bokat i januari. Den här gången till Lindvallen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Idre är perfekt. Säger jag som inte är värsta skidåkaren. Vi har haft två toppen vintrar där o båda killarna lärde sig bemästra den nobla konsten av utförsåkning. I år blir det Sälen.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie