lördag 21 mars 2015

Bananglass


Jag har länge tänkt göra bananglass men har inte kommit till skott förrän idag. Den största anledningen till att det blev av just idag var att jag ville visa storasyster att man kan göra egen glass av just bananer och hon var genast med på noterna. Vi skalade och delade ett gäng bananer, lade bitarna på en bricka med plastfolie och ställde dem i frysen.


Tyvärr hann vi inte med någon glass innan storasyster gick och lade sig men jag gjorde en sats i smyg i alla fall. Det var nog bra för vår blender klarade inte av att mixa ihop det hela så jag fick byta till en annan mixervariant. Det hade varit ett typiskt moment som hade kunnat bli lite jobbigt med barn som väntar otåligt... Med den andra mixern gick det som tur var mycket bättre. Jag höll mig (såklart) inte till bara banan utan det blev en mix av frusen banan, avokado och hallon samt en skvätt kokosgrädde och en gnutta vanilj. Oh my vad gott!


Nu är jag grymt sugen på att testa chokladglass också, och lakrits, och blåbär, och jordgubb och mynta. Ja ni hör ju, man kan ju göra hur många smaker som helst! Vilken smak gillar du?

Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Men gud så gott! Bara mixa frusen frukt och så lite kokosgrädde? Det lät ju lätt! :)
    Och gott!
    Tack för idag! Och vilka fina tjejer du har, superfina! Tycker så mycket om dem. Och Erik såklart! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  2. Ser så rackarns gott ut! Tänk om man skulle prova? :-)

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie