tisdag 17 mars 2015

Estelle & Thild

Numera finns det en hel del ekologisk hudvård att finna även i "vanliga" butiker på stan och det är ju himla bra. Jag tycker att det känns lyxigt att köpa nya, fina hudvårdsprodukter och ibland blir jag lite väl ivrig och vill ha allt nytt, gärna alla produkter i samma serie också (men det är ju kanske lite onödigt). Förutom Maria Åkerberg som jag skrivit om tidigare här och här så gillar jag Estelle & Thild väldigt mycket.

Det är tvåbarnsmamman Pernilla Rönnberg som 2009 skapade Estelle & Thild (som fått namn efter hennes döttrar Estelle och Mathilde) med tanke på barnens framtid. Hon ville utveckla hudvård med ekologiska ingredienser utan gifter och kemikalier som ger stor effekt. Jag är så tacksam att det finns driftiga personer som tänker långsiktigt och utvecklar produkter i linje men mina egna värderingar. De produkter jag har provat håller verkligen hög kvalitet och de känns både lyxiga och naturliga  på samma gång. Snygga och praktiska flaskor är en trevlig bonus som gör helhetsintrycken ännu bättre.


Mina senaste tillskott i badrumsskåpet är multi nutrient youth oil och liftning eye serum. Kan det vara brist på sömn eller början till en 40-årskris som gör att jag valt just dessa produkter? Eller kanske både och?!? Jag måste ändå säga att jag tycker att min blandhy mår otroligt bra sedan jag började med ansiktsolja för ett par år sedan.  Jag var först mycket skeptiskt till just oljan för jag trodde att huden skulle bli fet men så är det verkligen inte. Oljan går in i huden otroligt bra och huden känns mjuk och slät. Jag använder ansiktsolja istället för nattkräm och på morgonen blandar jag i ett par droppar i dagkrämen när jag känner att huden behöver det. Har du inte provat ansiktsolja tidigare så överväg det nästa gång det är dags att inhandla ny ansiktscreme.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie