torsdag 5 mars 2015

Snickersrutor med nyttigheter

Dessa godbitar florerar på massor av bloggar nu för tiden och jag har som vanligt gjort en egen variant på dem. Från början hade jag väldigt svårt för strävheten som jordnötssmöret ger men som med det mesta annat så vänjer man sig. Jag har valt att göra ett lager istället för två, mest för att jag tycker att det är mest praktiskt så, mindre tidskrävande helt enkelt. De är fulla med nyttigheter, men tänk dock på att de även innehåller en hel del energi, om än bra sådan.


Snickersrutor
ca 15 bitar

8 färska dadlar
6 msk kokosolja
6 msk kakao
4 msk jordnötssmör
1 dl hackade jordnötter

Mixa allt utom jordnötterna
Hacka nötterna och blanda ner i smeten
Bred ut i en burk alt. på en bricka
Ställ i kylen för att stelna
Skär i fyrkantiga bitar
Förvara i kylen


Du kan även spana in hur Jessica, Sara och Hanna har gjort.

Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie