söndag 1 mars 2015

Böcker och chiafrön

Nu har jag fått hem böckerna från bokrean. Mera vego och Jills mat har jag bläddrat lite i redan och de ser båda lovande ut. Jag använder receptböcker främst som inspiration eftersom jag sällan följer ett recept till punkt och prickar, men det finns undantag. I kväll blandade jag t.ex. ihop en chiapudding enligt detta receptet. Jag valde att krydda med vaniljpulver denna gången. Annars är (nymalen) kardemumma en favorit. Jag hittade äntligen vita chiafrön när jag var på Green matmarknad i Malmö härom dagen så nu blir chiapuddingen vit istället för grå (och det är ju väldigt viktigt?!?). I morgon bitti visar det sig hur den blev. Min pappa är här så han ska få smaka på "denna nymodighet".


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Åh jag har botaniserat alldeles för lite bland bokrean i år.
    Och chiapudding har jag inte gjort på länge - det måste bli ändring på det!
    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie