måndag 30 mars 2015

Första frösådden

När den första vårsolen tittade fram för ett tag sedan så insåg jag att det är hög tid att få ner den första frösådden i jorden. Så jag satte igång och tillverkade så-krukor av tidningspapper och inhandlade ny såjord samt vermiculite (som ska vara bra att strö på toppen för att fukten ska bevaras bättre och fröerna ska gro snabbare). Jag köpte till och med ett mindre växthus till balkongen som jag tänkte förgro en del grönsaker i tills det blir tillräckligt varmt för dem att planteras ut. Men så kom andra saker i livet emellan och frösådden stannade av. Men så idag orkade jag ta nya tag och fick ner ett par olika frösorter i krukorna. Hittills har jag satt två olika sorters broccoli, salladslök, purjolök, kanelbasilika och rosmarin. Snart hoppas jag kunna få upp det där växthuset också så det står redo när fröerna börjat gro och är redo för utomhusliv.


Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Åhh, vad fint! Ligger också efter där...men har upptäckt att det mesta jag vill så kan sås direkt ute. Men tänkte också fixa en del i helgen. Kul! :)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie