måndag 16 mars 2015

Superfoods

I fredags förra veckan var jag och Tina på en frukostföreläsning om superfood. Det var nätverket 4good som anordnade det hela lika proffsigt som vanligt. Jag gillar verkligen de event som 4good anordnar. De lyckas sprida både pepp och inspiration tillsammans med de föreläsare och inspiratörer som de anlitar och så lottar de ut en hel massa priser också. Det är helt gratis att vara med och du anmäler dig här. Nej, jag har inte fått betalt för att skriva detta, det är helt gratis reklam. Min förhoppning är att fler vill hänga på så vi kan inspireras tillsammans!

Powerfrukosten med Norges supermats-guru John Opsahl gav oss tips på hur vi kan få mer energi av att äta supermat. Genom att äta de bästa råvarorna som naturen har att erbjuda så får vi i oss naturliga näringsämnen som effektivt hjälper kroppen att få mer energi. Han menar att vi tidigt lär oss att koppla ihop onyttig mat med positiva känslor och ifrågasätter starkt varför detta. Jag kan till viss del hålla med. Supermat är faktiskt inget konstigt. Med enkla medel kan vi berika maten vi redan äter genom att lägga till någon form av super food. Mina super-favoriter är kakaonibs, rå kakao, hampafrön och chiafrön.

Vilken supermat gillar du?


Flygande hälsningar /Nellie

2 kommentarer:

  1. Är du medveten om att du skrev att vi ska äta spermat?

    SvaraRadera
  2. Det där måste jag nog anmäla mig till, det låter intressant!
    Jag gillar mest chiafrön och mina gröna drinkar! Slurp, slurp, slurp....

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie