måndag 2 mars 2015

Bastubygge

Efter mycket planerande och många beslut så är vi äntligen igång. Med att bygga bastu alltså. Vi började bygga badrummet i källaren för nästan exakt ett år sedan och i maj förra året var allt klart, så när som på bastun. Planen var att vara klara med den till jul men det kom ju lite barnafödande emellan. Nu är vi alltså äntligen igång med bygget så till nästa jul så borde den ju vara klar i alla fall.

Min pappa gör det mesta av jobbet men jag och maken assisterar så mycket vi kan. Vi har lyxat till det med asp-panel och ett stort glasparti för att det ska bli så ljust och luftigt som möjligt. Hoppas hoppas att det blir bra nu. Jag har redan ångrat mig angående bastun flera gånger sedan vi började planera den och senast idag kände jag att vi kanske skulle ha struntat i den till förmån för ett större badrum. Vad säger ni om bastu, hiss eller diss?


Flygande hälsningar /Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie