måndag 24 juni 2013

En dag till

I kväll åker vi hem igen, efter härliga dagar på båten. Vi har inte seglat något under denna tiden men det gör inte så mycket, båtlivet är ju så mycket mer än själva transporten (läs seglingen). Lill-tjejen verkar stormtrivas och jag och maken har tagit vara på möjligheten att ha barnvakt en stund och sprungit i den vackra naturen, Tromtö (egentligen är det en halvö) är till stor del naturreservat och det finns vackra skogsstigar som man kan ta sig runt på (mer eller mindre bra). Igår fick vi gå genom snår och hög vass för att sedan komma ut till något som mer liknade en upptrampad hage där både kor och får var skygga, de var uppenbarligen inte vana vid att träffa på folk. Lite läskigt var det allt när de liksom kom mot oss, som en enad front. Vi hade egentligen tänkt promenera runt "ön" men tog på löpskor (och sport-bh) om ifall att. Det var tur för svårframkomligheten i kombination mygg och fästningar gjorde att vi föredrog att springa framför att gå. Ett svalkande bad på det och dagen var gjord!

Gårdagens yoga blev en relativt kort sekvens i eftermiddagssolen. Det var skönt att sträcka ut ryggen, "sängen" i båten har kanske inte fått bäst i test precis.


Denna morgon strålar solen från en blå himmel och havet ligger blankt. Jag tror det här kan bli en riktigt bra dag det här också!

Soliga flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Kul att springa på andra ställen än hemma :-)
    Njae segling är inget för mig, mannen köpte motorbåt förra sommaren, inte en chans att jag sätter min fot i den, jag är nämligen båträdd, enorm respekt för havet...
    men nu har jag iaf köpt en flytväst så jag kanske kan förmå mig att sätta foten där i och åka med... i låg hastighet!!

    Ja inskolning är nervöst :-/

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie