onsdag 26 juni 2013

Jordgubbar

Finns det något bättre än att frossa i svenska jordgubbar i dessa sommartider? Nej, jag tror faktiskt inte det, det är ju nyttigt till tusen och himmelskt gott! Jag brukar egentligen äta gubbarna naturella men i igår kände jag för att lyxa till det och då blev det jordgubbar med färsk mynta, grädde med vanilj och som pricken över i:et kokospalmsocker. Jag har lite svårt för att veta hur jag ska använda myntan som växer så det knakar och jag kan säga att det är en hit till jordgubbarna. Testa! Mynta är dessutom en ört som är helt omöjlig att ta död på. Eller finns det någon som lyckats med det?!?

Jordgubbar och mynta

Lyxgubbar med grädde och kokospalmsocker

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Jag hade med största sannolikhet haft ihjäl mynta!!! Man kan göra goa svalkande mojitos på mynta :)
    Visst är det goooott med jordgubbar nu... Går och småäter hela tiden! Gott till frukostflingorna :)
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie