torsdag 6 juni 2013

Härliga Sverige!

Idag är det svenska flaggans dag eller nationaldagen som det heter nu för tiden. Varför firar vi denna dag då? Jo det gör vi för att Gustav Vasa blev kung år 1523. Hurra, för det, eller nåt sånt? Oavsett varför vi firar denna dag så tycker jag att det är ett trevligt inslag med en ledig dag mitt i veckan. Ännu bättre är att den infaller på en torsdag när jag är ledig på fredagar, det blir en lång helg! Att det varit sol från klarblå himmel är en välkommen bonus. :)

Vi har haft en riktigt härlig dag med aktiviteter som sen frukost i trädgården, sen bakluckeloppis, dans, musik och bollspel på den lokala idrottsplatsen, därefter trädgårdshäng, rensning i rabatter och som grädde på moset en grillkväll. Jag har dessutom kört ett kortare tabatapass, fortfarande mest överkropp, men jag haltar faktiskt inte längre så snart ska benen få sig en ordentlig omgång och snart kan jag ta mig ut på en efterlängtad joggingtur.

Nu blir det bildregn från denna Sveriges nationaldag 2013.

Latte i ölglas precis som på Chez Madame

Majas andra frukost

Lilla älskade spillevink

Hemmaträning bland annat med kettlebells

Vegetarisk grillning, mums

Hoppas ni har haft en trevlig dag!
Flygande hälsningar /Nellie

4 kommentarer:

  1. Att ni haft en förbaskat bra nationaldag råder det ju ingen tvekan om! Lovely!

    Och så måste jag tjata om att Maja är så himla söt! Mmmmm! Jag hoppas att ni står ut med det :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. ser ut som en riktigt mysigt nationaldag :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni har haft... Vilken liten goding ni har, två frukostar är ju inte fel ;-)
    Jag är så sugen på att köpa kettlebells... Tränar du ofta med dom hemma???
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie