tisdag 18 juni 2013

Guidad meditation

Vilken värme vi har haft idag! Redan på vägen till jobbet kl 7 i morse så var det riktigt varmt ute. Hoppas hoppas hoppas det håller i sig över midsommar (peppar peppar, ta i trä)! Har ni som jag svårt att motivera er till att sitta inne på ett kontor i det vackra vädret (om ni jobbar på kontor vill säga)? Denna tid på året (faktiskt varje år) frågar jag min varför jag jobbar på ett kontor?!? Denna sommaren kommer jag dock att vara ledig i nio(!) veckor så det blir ju inte mycket tid på kontoret för min del under sommarmånaderna som tur är. Istället ska jag hänga med familjen, göra massa utflykter, mest här i Skåne och passa på att morgonträna. Jag längtar!

Syren är en av mina favoritblommor, tyvärr har de redan blommat över
Idag, sjätte dagen på yogautmaningen tänkte jag komma med ett meditationstips. Personligen föredrar jag när någon guidar mig i meditationen framför att sitta tyst eller göra konstiga ljud. Om du vill testa en guidad meditation (där någon pratar och berättar vad du ska göra) så lyssna på Petras pod. Petra har även gjort fler podcasts där hon intervjuar spännande hälsoprofiler. För fler yogatips spana även in hennes blogg.

Flygande hälsningar /Nellie

1 kommentar:

  1. Jag passar också på och njuter av denna sommaren även om jag hoppat in extra och jobbar två dagar i veckan, men sen nästa år när allt är i sin vardagliga rullning igen då är det semester som gäller...
    Jag ska ha fyra veckor snart :) härligt!!
    Nio veckor låter inte dumt!!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en kommentar till mig! :) /Nellie